tiistai 17. joulukuuta 2013

Kolari kotimatkalla

Liukkauden vuoksi olen alkuviikon pyöräillyt lenkit töhin ja takaisin.
Katson, että osittain jäisillä teillä ei ole järkevää sutia jalkoja kipeäksi Kickbikella.
Tänään aamulla +4 lämmintä ja matkalla tarjolla niin vesi- ja räntäsadetta riittävässä tuulessa.

Kotimatkan pyöräilyn piti sisältää 4x7 min vauhtikestävyyttä 3 min palautuksella. Kolmannen vedon aikana Kuvansissa pimeällä kevyenliikenteen väylällä edessä näkyi kaksi kävelijää keskellä väylää.

Toinen huomasi minut ja siirtyi oikeaan reunaan, toinen taas otti pari askelta vasempaan reunaan, mutta päättikin siirtyä sittenkin oikeaan reunaan. Muuten hyvä, mutta olin siinä vaiheessa niin lähellä, etten voinut muuta kun ohjata myös oikealle kohti ojaa.

Törmäsimme ja kävelijä kaatui ja minä löysin itseni ojan pohjalta. Onneksi minun laskeutumista pehmensi pari senttiä lunta. Kävelijä kaatui törmäyksen seurauksena asfaltille.

Täytyy sanoa, että en ehtinyt edes painaa jarrua olin niin valmistaunut mennenään kävelijöiden keskeltä.
Onneksi kummallekkaan ei tullut mustelmia isompia vammoja. Itsellä oikea polvi ja ranne vähän hellänä.

Rauhallisessa keskustelussa kertasimme mitä oikein tapahtui. Selvisi, että kävelijät luulivat kirkkaan valon (otsalamppuni) tulevan ohi ajavista autoista viereiseltä tieltä. Itse taas en odottanut enää toista väistöliikettä.
Huomenna vertailemme sitten kolhuja. Toivottavasti jäävät vain henkiselle tasolle.

Jatkossa taidan pysyä ajoradalla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti